Dinsdag 27 januari ’15 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu Dinsdag 27 januari ’15 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

Dinsdag 27 januari ’15

Blijf op de hoogte en volg Jolande

27 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ook vandaag hebben we een dagkaart gekocht voor de bus, kan de camper lekker blijven staan. We zijn naar het Te Papa museum gegaan, we hebben genoten van dit mooie museum we hebben in een simulator een earth quake meegemaakt en dat was echt indrukwekkend. We hoorden van mensen die de earth quake in Christchurch hebben meegemaakt dat dit niets is vergeleken bij de echte aardbeving die zoveel verwoesting heeft aangericht. We zien de ontwikkeling van Nieuw Zealand. We hebben Bill gesproken die ons uitleg gaf over de vlag van Nieuw Zeeland en the Southern Cross en die vertelde ons dat Abel Tasman tot zijn grote spijt niet genoemd wordt en we hebben niets kunnen vinden over onze Nederlandse emigranten. Abel heeft de cartografie van Nieuw Zealand gedaan en Cook heeft hiervan profijt gehad. We kunnen ons de hele dag vermaken maar we willen ook nog naar het musem Weta Cave over het maken van de film van de Lord of the Rings. We hebben een bus genomen naar het musem en buiten stonden al 3 hele grote Oarks ons op te wachten. We hebben een rondleiding gedaan en hebben daar van alles gezien over allerlei zaken zoals het maken van wapens en harnassen en modellen die met 3 d plotter gemaakt zijn. In het museum waar we wel mochten fotograferen hebben we de voeten van de Hobbits en van Frodo gezien. Terug naar het centrum weer gegeten en met de bus naar de camping gereden.