zondag 11 januari 2015 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu zondag 11 januari 2015 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

zondag 11 januari 2015

Blijf op de hoogte en volg Jolande

15 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vanmorgen uitgerust opgestaan en met de auto naar het Otago Peninsul gereden. Een wandeling gemaakt en bij het informatie centre gekeken en maar hopen dat we pinguïns kunnen spotten. Het blijkt dat de pinguïns pas om half 10 ’s avonds aan land komen. We zijn naar beneden gelopen en de plek gezien waar de pinguïns aan land komen. Veel vogels maar geen pinguïns dus. Het is er echt prachtig en ondanks dat er geen pinguïns waren hebben we genoten van de mooie kustlijn en de vele vogels. We geven het op en spreken af dat we na de vakantie naar Artis gaan . Wel weer veel seals gezien. Het was zwaar bewolkt maar niet koud, via een kronkelig weggetje de berg op naar het Larnach Castle, het enige echte kasteel van het zuidereiland. Het was van een Australische bankier die van huis uit Schots was. We hebben door de tuinen gewandeld en in de ballroom geluncht. We werden bediend door dames in schotse lange rokken met sokken eronder. Daarna zijn we terug gereden naar Dunedin en gewandeld door de oude stad, de St. Pauls cathedral was helaas gesloten, het mooie station was gelukkig wel open en we hebben mooie foto’s gemaakt. En daarna in hetzelfde restaurant van gisteren lekker gegeten .