Woensdag 7 januari ’15 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu Woensdag 7 januari ’15 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

Woensdag 7 januari ’15

Blijf op de hoogte en volg Jolande

08 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Gert en Wijnie kwamen met koffie en zelfgemaakte taart. We gaan vandaag naar Kaikoura waar we walvissen, dolfijnen en zeeleeuwen hopen te gaan spotten. Gisteravond hebben we via internet tickets besteld voor de boottocht van 3,5 uur om 16.00 uur.
We hebben dus alle tijd om via Cheviot te rijden en te genieten van de mooie uitzichten.
Rond lunchtijd komen we in Kaikoura aan en gaan eerst fish and chips eten. Daarna lopen door het stadje en gaan met de auto naar de seals-colony. Het was laag water dus konden we over de rotsen lopen en de seals spotten. We hebben 2 hele luie seals gespot en een hebben we geactiveerd, zodat hij voor de camera even op zijn vinnen ging hangen. Normaliter zitten er wel 100 van die seals op de rotsen, maar vandaag dus even niet. Het werd nu hoog tijd om naar de ticketservice van de Whale watch te gaan, daar zou de bus ons naar de boot brengen. Daar aangekomen werd ons meegedeeld dat de boottochten helaas gecanceled waren omdat er teveel wind stond, met wel windsnelheden van wel 25 knots. ’s Morgens waren de boten (catamarans) nog wel uitgevaren, maar wij konden toen wij via internet bestelden pas om 16.00 uur met zijn zessen op een boot. De boten varen vaak uit maar voor zover wij konden bekijken waren die van de middag allemaal al gecanceled. We kregen ons geld terug en zo hielden we ' the money in the pocket' voor een drankje bij the Irisch pub. Er was een heel leuk damestoilet. Jammer maar helaas geen walvis gespot, maar wel onderweg nog vele seals gezien. Toen weer 180 km terug richting Christchurch en daar in restaurant Still Waters heerlijk gegeten. Thuis nog een afzakkertje met elkaar genomen en daarna afscheid genomen van Wijnie en Gert (Gerry). We zien elkaar weer over 2 weken als we onze camper op gaan halen in Christchurch. We hebben het heel gezellig gehad met zijn zessen.

• 09 Januari 2015 - 18:04

Lex:

Wat kunnen jullie lulleen. Heerlijk om te lezen. Geniet er maar lekker van.

• 10 Januari 2015 - 14:00

Henny:

Wat ontzettend leuk om jullie zo te volgen.
    Het is ronduit genieten zie ik.

Denken jullie aan mijn zand? Zo niet dan moeten (mogen) jullie terug.

Dikke knuff Henny