Zondag 1 februari ’15 - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu Zondag 1 februari ’15 - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

Zondag 1 februari ’15

Blijf op de hoogte en volg Jolande

01 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Gert is jarig hieper de piep, jammer dat we er niet bij kunnen zijn. We zitten wel in hetzelfde land, maar een heel eind weg. Het is nog steeds regenachtig als wij in de hotpool zitten. We besluiten om naar Hobbiton te gaan in Matamata. We hebben getankt, het water bijgevuld, etc. en boodschappen gedaan bij New World. Veel regen onderweg maar toch genoten van de rit. Bij Matamata eerst even gegeten en om 2 uur een rondtour afgesproken.
We werden in de bus weggebracht naar Hobbiton en daar kregen we een rondleiding van David.
We zagen hoe de hobbits leefden en hun prachtige woningen en zagen hoe de film de lord of the rings en the Hobbit gemaakt zijn. Er is heel veel fake. De appel- en perenbomen die er stonden moesten veranderd worden in een pruimenboom waar Frodo zijn pruimen eet. Alle peren en appels en bladeren moesten eraf en de pruimen en bladeren moesten er aan gezet worden dit hele verhaal is slechts 7 seconden film en er later toch weer uitgehaald. Wat een werk zeg. Dit geldt ook voor het verhaal van de Oak tree van Bilbo Baggins. Hier zijn 250.000 blaadjes aan een boom met de hand gemaakt, toen bleek de kleur niet goed dus hebben zij de baladjes gespoten. Aan het eind van de tour kregen we in het Hobbits cafe een biertje in de Shire. Wat is het leuk al die kleine huisjes van de hobbits, je voelt jezelf bijna een Hobbit !!
Daarna zijn we doorgereden naar Hahei , waar we een mooie campingplek vonden in het Holiday Resort, we hebben een prachtige plek met seaview.
We zijn naar het Poor House gegaan om daar lekker te eten, wel onder een parasol, niet voor de zon, maar voor de regen. We hadden een gast aan tafel, Max de huishond, met kromme pootjes, het leek Charlie Chaplin wel.