Vrijdag 23 januari 2015 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu Vrijdag 23 januari 2015 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

Vrijdag 23 januari 2015

Blijf op de hoogte en volg Jolande

23 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Nelson

Van Hamner springs zijn we via de Lewis pass richting Nelson gereden. Onderweg op een parkeerplaats de stoeltjes uitgeklapt en koffie met lekkere koeken gegeten ( berm toerisme!).
We hebben onderweg gestopt bij de Maruwa falls en zagen daar een weka, dit is familie van de kiwi. Je moet opletten want hij eet je brood bijna uit je hand. Prachtige waterval, we zijn naar beneden gelopen en hebben daar een groepsfoto gemaakt. Veel dode possums gezien op de weg, een echte plaag in New Zealand. Het beest is zo groot als een kat, ze hebben geen natuurlijke vijanden hier en er lopen er wel 70 miljoen rond. Een gezegde een goede possum is een dode possum.
In Nelson aangekomen hebben we een Tahuna Beach holiday park camping gevonden aan het strand. In het dorp hebben we lekker gegeten en ja hoor je raadt het al alweer bij de Ier
Al was het wel een luguber restaurant met een skelet achter de piano en een schandpaal en een paar kanonnen voor de deur.