Dinsdag 20 januari ’15 - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu Dinsdag 20 januari ’15 - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20 januari ’15

Blijf op de hoogte en volg Jolande

20 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Vanmorgen om 6.00 uur ging de wekker en de lucht was blauw, we zagen hier voor het eerst sneeuw op de toppen van de bergen. Om half 9 ons gemeld bij de glacier helicopter we kregen een breefing en we werden gewogen en kregen meteen een 6 persoonshelikopter. Chris the pilot stond ons al op te wachten, wij dames werden er in gepropt aan de voorkant en de mannen gingen achterin zitten.
En daar gingen we de lucht in, de luchtdoop voor Wim en Jolande, het was awesome, strak blauwe lucht, we vlogen over de gletsjer en boven op de berg mochten we eruit om foto’s te maken, Chris maakte ook een foto van ons en die konden we meteen al op de berg zien en kopen. Chris vertelde ons dat hij tussen de 15 en 20 vluchten per dag maakt. We genoten volop van het uitzicht, er was die nacht weer een pak sneeuw gevallen, dus waren onze eerste stappen in de sneeuw. Terug op aarde weer in de auto gestapt richting Punakaiki. Het is heel vervelend, maar de omgeving was weer geweldig en weer bij iedere bocht een nieuwe mooie view. Langs de kust van onze Abel Tasmanzee zijn we een paar keer gestopt om e genieten van de geweldige hoge golven. Gestopt in Hokitika, een oud gouddelversstadje en bekend om zijn jade (greenstone). Wim kreeg nog natte voeten tijdens het fotograferen van de golven en het drijfhout. De westcoast is magnificent.
Naar het Punikaiki resort gereden, wat prachtig gelegen ligt aan het strand. We hoefden maar 5 minuten te lopen naar de Pancakes en blowholes. We hebben door het Paparoapa National Park gelopen en de Pancakes rocks en blowholes gezien en gefotografeerd. We hebben een lekker ijsje gegeten, want we hoeven vandaag niet op de weegschaal. We besluiten te gaan eten in het restaurant van het resort met uitzicht op de Tasman zee. Na het eten nog een standwandeling gemaakt die uitliep en door de golven gelopen. De golven waren zo hoog dat we een nat kruis opliepen.