zondag 18 januari 2015 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu zondag 18 januari 2015 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

zondag 18 januari 2015

Blijf op de hoogte en volg Jolande

18 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

We vertrokken om 11.20 uur nadat we boodschappen in hadden geslagen en getankt.
Vannacht heeft het geregend, maar nu is het weer prachtig. We rijden langs het Hawea lake en gestopt bij Makarora om koffie te drinken, we reden door naar de Haastpas en onder het genot van de muziek van Goldplay genoten we van de mooie views na iedere bocht een ander prachtig uitzicht.
Varens zo hoog als bomen in het rain forest en we zagen Frodo hier al door het bos dwalen.
We stapeten uit bij Knights point en via lake Moeraki en hebben daar heerlijke zalm gegeten, bij een speciale zalmkwekerij de Salmon Farm. Bij Brucebay foto stop gemaakt, daar ligt ontzettend veel drijfhout op het strand en werden we gestoken door de sandflies. We rijden verder door het rainforest naar de Fox glacier gewandeld wat een prachtig weer en jammer dat we niet dichter bij de glacier konden komen. Na een stevige wandeling zijn we naar Glenfern villas gereden wat een prachtige villa hebben we weer met alles erop en eraan.
Inmiddels begon het te regenen en hebben 2 paraplu’s geleend en naar het dorp gegaan om alvast de helikopter vlucht te regelen voor de volgende dag om 11.00 uur. We hebben heerlijk onder een afdak gezeten en gegeten. Daarna naar bed en cross onze vingers boven de lakens voor mooi weer morgen.