Zaterdag 17 januari 2015 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu Zaterdag 17 januari 2015 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

Zaterdag 17 januari 2015

Blijf op de hoogte en volg Jolande

17 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

O jee, we moeten er vandaag weer op uit. We gaan naar Wanaka en rijden onderweg via Arrowtown, een oud golddickers (gouddelvers dorpje ), er naar toe. Het stadje bestaat uit één straat met allemaal oude houten huisjes die nu souvenirs verkopen, Peter heeft hier nog een hele mooie hoed gekocht. We noemen hem nu Sir Peter. We zijn naar het museum gegaan waar we allerlei oude ambachten hebben gezien, er was weer een heel leuk toilet met een oude man erop. He guy, cann’t you see that I am busy !! zei hij tegen ons. We schrokken ons te pletter. Ook was er duidelijk veel informatie over de Nieuw Zeelandse mannen die gevochten hebben in de 1e en 2e wereld oorlog.
Het was heel leerzaam en ook leuk om dit gezien te hebben. We hebben langs de rivier gelopen in de hoop nog veel goud te vinden, helaas !!! Geen goud gevonden, alleen maar stenen die glinsterende in het zonnetje. Het is weer heel lekker weer en zonnig. Dus zetten we de airco maar weer aan en rijden door naar Wanaka. Inmiddels hebben we al meer dan 2000 km afgelegd en zijn het rijden nog lang niet zat en zijn het links rijden al aardig meester, al gaan af en toe de ruitenwissers nog wel eens aan zonder dat het regent. Maar we blijven met zijn vieren attent linkerbocht klein, rechter groot.
We komen in Wanaka aan en we rijden meteen naar het hotel Edge Waters, waar wij een werkelijk prachtig onderkomen krijgen. Een suite waar je u tegen zegt, net als het uitzicht over het Wanaka lake. Het wordt wel vervelend, maar weer een prachtig meer en prachtig weer. We zijn langs het water gelopen wel veel wind, maar ook zonnig en 25 graden. Heel veel hoge mooie bomen er groeit zelfs een boom in het meer. In het stadje hebben we een lekkere zalm gegeten dat smaakte heerlijk na al die beef met patat. Nog even naar de super New World onze AH voor Nieuw Zeeland en wie spotten we daar ??? …..Theo ons bootmaatje uit Schiedam. Ha ha hoe is het mogelijk, hij is hier heen gefietst met een vreselijke tegenwind en wij met de auto voor de wind. Verschil moet er zijn, dat krijg je als je uit Schiedam komt.
Voor het eerst in deze vakantie regent het nu en zijn we gedwongen om een taxi te nemen naar het hotel. Lekker koffie gedronken, een wasje gedaan ( we hebben zelfs een wasmachine en droger) en lekker genoten van de luxe van deze suite.

• 18 Januari 2015 - 19:50

Gerry:

Hi guys we see your having a great time .the wheather forecast for the West Coast is RAIN. But the West Coast looks a lot better when it's raining . Have a safe trip and we will see you soon.