Donderdag 15 januari 2015 - Reisverslag uit Doubtful Island, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu Donderdag 15 januari 2015 - Reisverslag uit Doubtful Island, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

Donderdag 15 januari 2015

Blijf op de hoogte en volg Jolande

15 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Doubtful Island

Om half 7 werden we gewekt door de motoren van het schip. We hebben lekker kunnen douchen in onze eigen douche in onze hut. Van 7 – 8 uur konden we ontbijten en dat was weer een heerlijk buffet, zeer uitgebreid. De kapitein had dolfijnen gespot en daarom ging iedereen naar buiten het dek op. (en neer) Vol verwachting klopte ons hart, want ergens in de verte ja hoor daar kwamen al springend de dolfijnen aan. Het was een echte belevenis, overal om het schip sprongen en zwommen de dolfijnen om ons heen en met ons mee. Ze vinden het heerlijk om in de stroming van het schip mee te zwemmen en opeens was het over. De zeilen werden gehesen en al zeilend zijn we naar het eind de hall arm gevaren en daar vroeg de kapitein ons om stil te zijn en geen foto’s te maken hij noemt dit de “Sounds of Silence “. En we waren echt wel 15 minuten stil ook de motoren van het schip werden stil gelegd . Het was heel indrukwekkend om met 64 mensen en bemanning zo stil te zijn. We hoorden alleen vogels zingen. Het schip draaide heel langzaam om zijn as. Een hele ervaring !
Om 10.00 uur waren we weer in deep cove en gingen we van boord, de bus stond al klaar en alle bemanningsleden stonden ons uit te zwaaien, inclusief de kapitein. Wat een gastvrij en vriendelijk team was het en wat hebben ze hard voor ons gewerkt. Een groot compliment waard.
De buschauffeur heeft ons veilig naar de kleine boot gebracht en toen was deze fantastische ervaring al weer ten einde. We stapten in de auto om 12.00 uur en via Te Anau zijn we naar Queenstown gereden. Wat een drukte daar zeg, wel weer even wennen. Onderweg hebben we foto’s gemaakt van lake Wakatipu en hebben onderweg buiten in de zon lekkere broodjes gegeten. We logeren in Copthorne hotel, een heel mooi hotel met een Nederlandse receptioniste Janneke uit den Bosch.
Het duurde wel even voor we onze eigen kamer konden terugvinden, de begane grond is op level 5.
Spullen uitgepakt, want hier zijn we weer voor 2 dagen onder de pannen. Door het park van het penninsula gelopen en in de stad op een terras gezeten en gegeten. Het is hier weer heerlijk weer en wel 25 graden en ook nog happy hour, nou dan weet je het wel !! Toen naar de haven gelopen waar allerlei straatartiesten hun kunsten vertoonden. We hebben op een terras nog lekker koffie met een grand marnier genomen. Een goed einde van deze mooie dag.