woensdag 14 januari 2015 - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu woensdag 14 januari 2015 - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

woensdag 14 januari 2015

Blijf op de hoogte en volg Jolande

15 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Woensdag 14 januari ’15
Vandaag gaan we naar Doubtfull sound, na een lekker ontbijtje op ons eigen terrasje. We mogen allemaal maar één rugzak meenemen en we gaan al vroeg op pad. De dag ervoor heeft Barbara nog gebeld om te reconformeren dat we komen.
We gaan naar Pearl Harbour en het ticketbureau van real journey om ons aan te melden. Daarna even de auto wegzetten en nog even wachten, we krijgen een lunchpakket mee en weer wachten. We gaan op een kleine boot en varen ongeveer 50 minuten, dan in een bus voor 45 minuten en dan zijn we eindelijk op de echte boot. De Fiordland Navigator is een mooi zeilschip. We varen weg op de motor, er staat teveel wind om de zeilen te hijsen en kregen te horen wat te doen in geval van nood.
We voeren vanaf deep crove en gingen naar de Tasman zee, daar was het heel ruw, we hebben weer een pinguïn gespot en veel seals. Het uitzicht is prachtig en de wind is krachtig, allemachtig wat is het hier prachtig. We kregen soep en daarna konden we kayakken of met een sloep mee, wij kozen voor de veilige weg en namen de sloep met Kyle als stuurman. Inmiddels was het half 8 en gingen we aan tafel, het eten was heerlijk het was en lopend buffet en overvloedig en volgevreten gingen we deze blog maken en naar bed.

• 16 Januari 2015 - 23:52

Marijanne:

Hoi luitjes, wat hebben jullie al een hoop gedaan en gezien! Leuk hoor.