maandag 12 januari 2015 - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu maandag 12 januari 2015 - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

maandag 12 januari 2015

Blijf op de hoogte en volg Jolande

15 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Balclutha

Maandag 12 januari 2015
Vannacht heeft het een beetje geregend, nu is het weer droog. We pakken onze spullen in en vertrekken naar Balclutha. Onderweg rijden we over de steilste straat van de wereld de Baldwin Road. Hij is echt steil, zullen we naar boven rijden ja hoor we gaan en moeten dan ook weer terug dat is eigenlijk nog spannender maar het is gelukkig goed gegaan. We lopen daarna via trappen naar boven. Het lijkt wel een skischans . Weer beneden rijden wij via Lake Wahola naar Balclutha. We komen er te vroeg aan. Lewis de farmer vertelde ons dat we misschien wel even naar Kaka Point konden rijden om daar de bij Nugget Point de vuurtoren en ook misschien pinguïns konden zien. Onderweg kwamen we langs roaring bay, waar het altijd waait en daar beneden was een pinguïn watchpoint. Net toen we dachten we stappen op waggelt er een pinguïn richting zee. Iedereen euforisch, jeeeeh eindelijk een echte pinguïn gespot. Het is echt waar 3 pinquins gezien, toen moesten we terug naar de farm waar Lewis en Barbara met hun kleindochter Maddy op ons zaten te wachten. Met zijn allen op het terras gezeten en Lewis kletste ons de oren van het hoofd, hij was een oud leraar en dat was te merken ook. Barbara was lerares Engels en Frans in haar werkzame tijd. Nog voor het eten gingen we met Lewis in een aanhangwagen achter de trekker aan de berg op . Honden en kleinkind gingen ook mee. Boven aangekomen werden we gelost en konden we genieten van het mooie uitzicht op de velden en de rivier de clutha. De kleindochter gidste ons lopend naar beneden, waar Lewis ons in zijn trekker opwachtte. We hebben de ganzen, schapen en varken gevoerd en toen werden wij gevoerd. Het was heel gezellig met een glaasje wijn en bier en na het eten hebben wij met elkaar een heel leuk spelletje gedaan. Ideetje voor het Rodaweekend. Voor we het wisten was het half 12 en moesten we op stok.

• 15 Januari 2015 - 22:58

Petra:

GELUKKIG toch pinguins gezien ,scheelt weer een ritje naar Artis .
    Heel leuk om zo met jullie mee te reizen via de blog!
    Veel plezier en geniet maar van dit mooie land.

Liefs Koos en Petra

Tags: farmstay