Zaterdag 10 januari 2015 Mount Cook naar Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu Zaterdag 10 januari 2015 Mount Cook naar Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

Zaterdag 10 januari 2015 Mount Cook naar Dunedin

Blijf op de hoogte en volg Jolande

11 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Om 10 over 9 stonden wij al gepikt en gedreven klaar om te vertrekken naar Dunedin. Het is nu al prachtig weer. We rijden terug via lake Pukaki (65 km). We hebben getankt in Omarama, een soort van een modern Western stadje uit de film van “the good, the bad and the ugly”. Langzamerhand worden de bergen heuvels en komen we meer koeien tegen in plaats van schapen, waar Nieuw Zeeland bekend om staat. Inmiddels is het 11.30 uur en 27 graden we mogen weer niet klagen. Onderweg bij New World boodschappen gedaan en flink wijn en bier ingeslagen, zo wie doet er ons nog wat !! Bij een Chinees lekker fish and chips gegeten, wij in ons beste Chinees wat met die mevrouw gepraat, zij begreep ons niet dus op Engels overgegaan. Toen wij in de auto zaten heeft zij ons nog uit staan zwaaien. De mensen zijn hier echt erg vriendelijk. In het stadje Oamaru waren veel victoriaanse huizen te zien, van oorsprong is dit een Engelse nederzetting. Onderweg ook veel meren en de grootste stuwdam van de wereld zeggen de Nieuwzeelanders. Langs de kust verder gereden daar zijn we uitgestapt bij de Moeraki boulders, dit zijn hele grote, ronde stenen, die op het strand liggen, men weet niet waar ze vandaan komen, mooie schelpen gevonden en wat zand voor Henny gescoord. Mooie zeevogels gezien en bij Shag point hebben we weer seals gezien, wel honderd! Helaas geen pinguïn gespot! Rechtstreeks naar motel Bella Vista gereden, koffers uitgepakt, en buiten in het zonnetje/schaduw wat gedronken en naar een Irisch restaurant gegaan en lekker gegeten. Daarna konden we de dag niet meer doornemen en zijn meteen gaan slapen, nou ja !!!

• 12 Januari 2015 - 11:16

Ton :

Hoi zo te zien vermaken jullie je wel hoe is het met temperaatur daar. hier nog steeds geen winter vandaag regen en 10 graden

nog veel plezier

groeten van Ton

• 13 Januari 2015 - 20:57

Willem Van Den Berge:

Jullie nemen het er lekker van. Zo hoort het ook, op en van zo'n reis moet je genieten.
    Veel plezier
    Annie en Willem

• 13 Januari 2015 - 21:00

Meta:

Beste luitjes, wat een prachtige foto's en mooie verslagen. Weer een hele andere wereld. Nog heel veel plezier,. Geniet er van! liefs van Meta

• 14 Januari 2015 - 14:34

Annie Oost:

Geweldig wat leuk om zo mee te kunnen genieten. Doe ze de groeten van ons veel plezier dikke kus Jopie Annie .