Vrijdag, 9 januari 2015 mount Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu Vrijdag, 9 januari 2015 mount Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 9 januari 2015 mount Cook

Blijf op de hoogte en volg Jolande

11 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Gelukkig konden wij eieren, tucjes, koffie en kaas scoren. Dus konden toch nog een ontbijtje in elkaar flansen en gezamenlijk ontbijten. Bergschoenen aangetrokken , goed ingesmeerd want de zon staat weer hoog aan de hemel en op richting Mount Cook. We vertrekken om 10.30 uur en besluiten de Hooker Trail te nemen. Het was een pittige en mooie wandeling, we zijn over 3 hangbruggen gegaan en langs de Mueller gletsjer en aan het eind van deze trail kwamen we uit bij de uitlopers aan de voet van Mount Cook. Het leek net of hij een gezicht had. Helaas was er boven geen hut, dus moesten wij het doen met onze laatste tucjes, water en kaas ,tijdens deze wandeling was het genieten van de lunch. We zijn naar beneden naar het meer gelopen en zagen een paar gigantische blokken ijs in het water liggen. Onderweg hoorden wij af en toe een flink gedonder, ergens viel er een lawine naar beneden. IJs en ijskoud water van de gletsjers dus we gingen niet zwemmen. Weer thuis hebben wij lekker een paar koppen thee gedronken en zijn we naar het restaurant gelopen. We waren wat vroeg dus hebben wij lekker in de zon/schaduw wat gedronken en binnen weer heerlijk gegeten. Naar huis gelopen en gezamenlijk de dag afgesloten met een glaasje water, de wijn was op !