Donderdag 8 januari 2015 - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu Donderdag 8 januari 2015 - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 januari 2015

Blijf op de hoogte en volg Jolande

11 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

We vertrokken om 10.uur zonder onze rijinstructeur. Dat was even wennen, al kwam hij wel even langs om een coolbox en stoeltjes te brengen voor onderweg. Het is bewolkt, wel droog maar niet echt koud.
We rijden vanaf Christchurch naar Geraldiene, waar we koffie met een pannini hebben gegeten. Bij Lake Tekapo zijn we gestopt en hebben een wandeling gemaakt, langs het meer naar the church of het good sheperd. De zon is inmiddels doorgebroken en de wolken zie je achter de bergen hangen. Het water van het meer is prachtig azuurblauw “potje genieten”.
We zijn in het kerkje geweest en hebben stiekum foto's gemaakt. Via Lake Pukaki naar Aoraki gereden ook een prachtig, gigantisch meer. We gaan overnachten in het Aoraki Court motel en hebben daar 2 prachtige spiksplinter nieuwe spa studio’s Waaah !!! We zitten te genieten van een wijntje op ons terras in de stoeltjes van Gert met het uitzicht op de Mount Cook. Die mooi staat te wezen zonder één wolkje. Dit is heel bijzonder, lucky wij. Mount Cook is de hoogste berg van Nieuw Zeeland en is 3764 meter hoog. De hele top is besneeuwd. Lekker gegeten en gedronken in het restaurant en daarna in de studio gebubbeld en daarna naar bed!
Het is een prachtige locatie met alles erop en eraan alleen geen voorzieningen voor het eten, helaas nu moeten wij elke avond uit eten. Ha ha !!! Heel vervelend