Dinsdag 6 januari ’15 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu Dinsdag 6 januari ’15 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

Dinsdag 6 januari ’15

Blijf op de hoogte en volg Jolande

08 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Heerlijk geslapen en om 6.45 uur voelen wij een lichte trilling en dachten wat is dit nu ?
Ja hoor onze eerste earthquake. Het was er een van 6,4 op de schaal van Richter en wel 10 km diep en 100 km van ons vandaan. Maar toch een hele ervaring. Na deze schrik even onder de douche en ons karig ontbijtje stond al klaar, dat wij hebben genuttigd op het terras.
Wijnie en Gert kwamen ons halen en wij zijn meteen via Christchurch en Lyttelton naar de haven gereden. Nu kreeg Wim de rijles van Gert tot aan restaurant the Hilltop waar we heerlijk geluncht hebben in de zon met een prachtige view over de rivier van Pigeon Bay die uitloopt in de Pacific Ocean. Daarna doorgereden naar Akaroa, een klein vissersdorpje, waar we de haven en winkeltjes bezocht hebben en op een terrasje hebben gezeten. Onderweg gestopt en Jolande achter het stuur voor haar 1e rijles op de terugweg naar Christchurch kreeg Marga rijles. In dit land rijdt men links en we moeten goed opletten dat linksaf een kleine bocht en rechtsaf een reuze bocht is. We zijn alle vier geslaagd, wel heeft Gert de letters L op de voor en achterkant van de auto gezet, dus we zitten nu steeds tussen 2 LL.
We hebben hier veel LoL over en Lallen de hele dag over de 2 Lellen van die L..L..
Op de terugweg zijn we via Christchurch gegaan waar wij de oude stad hebben bezocht en dit was zeer indrukwekkend om te zien. Vooral dat de halve stad is weggevaagd door de earthquakes. We hebben bij de kerk met eigen ogen gezien wat dit inhoud, toch heel anders als je het op de tv of op een foto ziet.
Daarna zijn we met zijn zessen naar ons huis gegaan en heeft Gert Thais gehaald en hebben we heerlijk gegeten.