vrijdag 2 januari 2015 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu vrijdag 2 januari 2015 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jolande Boerlage - WaarBenJij.nu

vrijdag 2 januari 2015

Blijf op de hoogte en volg Jolande

06 Januari 2015 | Singapore, Singapore

Eindelijk is het zover, we werden opgehaald door Chandra en waren om half 8 op Schiphol. Het vliegtuig in en gaan met die banaan. 10:30 de lucht in. Na een voorspoedige reis van 12,5 uur kwamen we om 6.00 uur pm locale tijd ( +7 uur tijdverschil) in Singapore aan. Na een verfrissende douche in het Yorkhotel zijn we de stad ingegaan. Het hotel ligt vlak bij Orchard road en daar hebben wij een Hop-on Hop-off genomen en een stadstour gemaakt. We zijn bij de Singapore Flyer uitgestapt en hebben daar lekker gegeten bij de locals. Singapore is een enorme stad met 5,4 miljoen mensen en 30.000 taxi’s nou dat is te merken. Overal waar je kijkt zie je taxi’s rijden. De temperatuur is subtropisch en dat is even wennen. Na het eten zijn we naar het hotel teruggegaan en hebben even lekker geslapen, zodat we ’s avonds de stad “by night” konden bekijken . ’s Avonds was het nog 32 graden. We hebben de bus genomen en zijn naar de Singapore flyer gegaan en hebben kaartjes gekocht. Het uitzicht was adembenemend en geweldig een en al lichtjes en laserstralen over het water van de Marine Bay.
Daarna hebben we bij de haven op een terrasje gezeten en genoten van het eten en een hele dure fles wijn leeg gedronken. Leve de vakantie. Nog een mooie show gezien met fonteinen, met een taxi terug en nog door de verlichte Orchard road naar het hotel gewandeld en daarna lekker naar bed. Het is wel gek hoor, om met 32 graden door een stad te lopen waar alles in kerstsfeer is. Alles is versierd, verlicht en bling-bling. De taxi prijzen zijn van 8 tot 15 SGD. (*0,6 is euro).

• 06 Januari 2015 - 19:14

Hans:

Leuk. Maar dit is in SP. Wanneer is de overtocht? Groetjes van 2 graden C.